2014.03.12
100 SONGS inleder samarbete med Musikförläggarna kring 100 LIVE

- Vi är såklart väldigt glada att en organisation som Musikförläggarna ser både potentialen och vikten i det vi gör med 100 LIVE. Till våren är vi övertygade om att varje event kommer vara en ny höjdpunkt i och med det här. Samtidigt ser vi även att vi fortsätter att utvecklas som brygga mellan det oetablerade och etablerade musik-Sverige, säger Tommy Leino, VD på 100 SONGS.

Det unga musikbolaget 100 SONGS har sedan starten 2012 jobbat för att erbjuda nya, lovande artister ett enklare alternativ i början av sin karriär. Fokus ligger på singlar och promotion och i konceptet ingår även deras showcase 100 LIVE, som alltid presenterar nya, spännande akter och gäster.

- Det känns som helt rätt sammanhang den här våren för Musikförläggarna och dess medlemsförlag att visa upp sina artister. Vi ser fram emot en blandning av etablerade namn och lovande debutanter på scen. Publiken på 100 LIVE brukar bestå av en skön mix av etablerade musikbranschrepresentanter och unga talangfulla låtskrivare som träffas vilket passar oss perfekt, säger Carolina Eriksson, projekledare för Musikförläggarnas livesatsning.

Musikförläggarna har alltid varit tidiga med att presentera ny musik. Både för den övriga musikbranschen, media och för den musikintresserade publiken. Under mer än ett decennium drev Musikförläggarna sin egen showcaseklubb Almost Famous, en språngbräda för debuterande artister. Några av de artister som spelade på klubben genom åren var The Sounds, Anna Ternheim, Thomas Stenström, The Royal Concept mfl.